Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

Családi vállalkozásból családias vállalkozás

2023. április 6. 11:21
Egy családi ház pincéjéből indult, ma három városban van jelen a Hubert Parketta. A családi vállalkozás nemcsak túlélte a válságokat és a generációváltást, hanem dinamikusan fejlődött is az évek során. Sári Attila cégvezetővel beszélgettünk.

A Hubert Parketta három évtizedes múlttal rendelkezik. Hogyan, milyen körülmények között indult, milyen utat járt be az évek során, és hogyan maradt talpon a válságok idején?

Apósom indította a vállalkozást 1992-ben. Akkor építkezett, és szembesült azzal, hogy a tüzépeken nincs igazi kínálat padlóburkolatokból. Felismerte a piaci rést, és a családi háza pincéjében kezdte el forgalmazni az akkor népszerű termékeket – csaphornyos parkettákat, melyet klasszikusan főleg halszálka mintába raktak le, szalagparkettákat, hajópadlókat és lambériákat. Ahogy fejlődött a vállalkozás, előbb a ház udvarán épült egy raktár, majd 2003-ban megalakult a Hubert Parketta Kft., és ugyanebben az évben megnyitottuk a Házgyári út 24. cím alatt az üzletünket. Ez hatalmas ugrás volt, hiszen egy forgalmas út mellett, egy tágas bemutatóteremben fogadhattuk a vásárlókat. Itt egy térben oldottuk meg a termékek bemutatását és a raktározást is. Ebben az időszakban jelentek meg és váltak népszerűvé Magyarországon a laminált padlók, mi egy osztrák beszállítóval dolgoztunk azon, hogy ezeket a termékeket itthon értékesíthessük. A cég dinamikusan fejlődött, a következő években Siófokon, Érden, majd Ajkán és Sopronban is nyitottunk üzleteket. 

A gazdasági világválság idején meghoztuk azt a stratégiai döntést, hogy a három legerősebb kiskereskedelmi üzlet – Veszprém, Siófok, Érd – megtartása mellett elkezdtük felépíteni a nagykereskedelmi hálózatot. Ettől kezdve tehát már két lábon állt a cég.

A generációváltás sok céget nehéz próba elé állít, és nem is sikerül mindenkinek véghez vinni. Valahol az alapító nem képes elengedni az álmát, amit felépített, míg máshol nincs, aki folytatná a munkáját. Ti hogyan kezeltétek ezt a váltást?

 2012 óta én vezetem a vállalkozást, de már előtte jó pár éve itt dolgoztam más munkakörben, végigjártam a ranglétrát – és a feleségem is aktívan dolgozik a cégben, ő a pénzügyi területért felel. A generációváltás azonban nem egyik napról a másikra történt, apósom hosszú évek alatt engedte el a vállalkozást. Az elején nagyon sok döntést közösen hoztunk meg, aztán egyre többször az enyém volt a végső szó, de még konzultáltunk, közösen átbeszéltük a részleteket. Mára ezek a konzultációk baráti beszélgetésekké váltak. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy neki teljesen más volt a víziója, mint nekem. Végül engedte, hogy az általam elképzelt jövőkép valósuljon meg. 

Mi volt a te jövőképed?

Nekem az volt a jövőképem, hogy legyen saját kollekciónk Magyarországon, főleg laminált padlóból, amivel a nagykereskedelemben is meg tudunk jelenni. 2014-ben ellátogattam Hannoverbe, a Domotex padlóburkolati világkiállításra, és ott ismerkedtem össze a németországi Classen padlógyártóval, akikkel a kezdetektől fogva jól szót értettünk egymással, és akik aztán 2016-ban felkértek minket, hogy legyünk a cég hivatalos magyarországi nagykereskedelmi partnerei. Ekkor hoztuk létre a Designfloor Kft-t, ami az importot és a nagykereskedelmi tevékenységet látja el, a Hubert Parketta pedig megmaradt kiskereskedelmi üzletként. 

Éreztem azt is, hogy nemcsak a termékfejlesztésben, hanem az üzletek megjelenésében is tovább kell lépnünk, ezt is szerettem volna európai szintűre fejleszteni. A nemzetközi kiállításokon tapasztaltam, hogy a beszállítók standjai lenyűgözően néznek ki, és több európai lamináltpadló-gyár bemutatótermében is jártam. Ezek óriási hatással voltak rám, inspiráltak. Azt éreztem, hogy én is ilyen környezetben szeretnék dolgozni, és a vásárlóinkat is ilyen környezetben szeretném fogadni. Ezt az álmomat valósítottam meg a Tüzér utca 93. szám alatt, ahol háromszáz négyzetméteren egy európai színvonalú bemutatótermet hoztunk létre, a fölső szinten pedig a kollégáknak open office irodateret és egy tágas tárgyalót alakítottunk ki, ahol termékbemutatókat, tréningeket tarthatunk viszonteladói partnereinknek, míg a bemutatóterem mögött egy hatszáz négyzetméteres raktár található, ahonnan a nagyker- és a kisker-hálózatunkat is el tudjuk látni. A raktári rendszer kialakításánál a legfontosabb szempont az ergonomikus munkavégzés és a költséghatékony anyagmozgatás volt. Ez a cégünk legnagyobb előnye a piacon, hogy minden üzletünk rendelkezik saját raktárkészlettel, így a vásárló azonnal haza is viheti azt a terméket, amit kiválasztott.

Milyen trendeket tapasztaltok most a piacon? Milyen termékeket keresnek a vásárlók? Hogyan változtak az igények az évek, évtizedek során?

Amikor a vállalkozás indult, a vásárlók főleg a tömör fa termékeket keresték. Manapság a környezetvédelem, az erdők, fák védelme és a piaci trendek miatt a laminált padló keresettebb, így ebből a legnagyobb a választék – a tömör fát a mai árak mellett nehéz is megfizetni. De fontos tudni, hogy minden fa alapanyagú termékünk felelős erdőgazdaságból származó fából készül. Ma már a hidegburkolatok kiváltására is rengeteg alternatíva létezik, nálunk is megtalálható az LVT (luxury vinyl tile, újrahasznosított alapanyagokból készült magas minőségű vinil padló) vagy az SPC vízálló ásványkompozit burkolat, ami falra és padlóra egyaránt felrakható. Az SPC legnagyobb előnye, hogy PVC-mentes, nem tartalmaz klórt és lágyítókat. A laminált padlók folyton megújulnak, az elmúlt években a hagyományos termékeket leváltották a nedvességálló laminált padlók. Az idei trend a halszálka, de a régi, csaphornyos parkettáknál nagyobb panelmérettel, így egészen más, modern rusztikus hatást kelt. Tavaly mutatta be az egyik németországi beszállítónk legújabb hybrid vízálló, karcálló fapadlóját, mely egy új padlóburkolat kategóriát teremt. Exkluzív a megjelenése, hatalmas panelformátumok, természetes tölgyfa erezet jellemzi.

Milyen célokat tűztél ki akár a Hubert Parketta számára, akár önmagad számára a következő évekre? 

Szeretnénk a Tüzér utcában kialakított arculatot a többi üzletünkben is érvényesíteni. A minőség elkötelezettje vagyok, a jövőben bármilyen termékkel is bővítjük majd a palettánkat, a minőség lesz az elsődleges szempont, valamint az, hogy a vásárlóink elégedettek legyenek a termékeinkkel és a szolgáltatásainkkal is. Kollégáinkat is folyamatosan képezzük, hogy kommunikációban és termékismeretben is a legjobbat nyújthassák. Fontosnak tartom azt is, hogy a munkatársaimat is bevonjam a döntésekbe. Nem vagyunk egy óriási cég, megőriztük a családias légkört és hangulatot, az itt dolgozók is érzik, hogy számít a véleményük, nyugodtan elmondhatják, amit gondolnak, és azt figyelembe is vesszük.

Személyesen számomra új kihívás, hogy tulajdonostársként társultam a CNC Global Working Hungary Kft. fémipari cégbe is, ahol a Hubert Parkettánál kialakított szervezeti felépítést, folyamatmenedzsmentet szeretném megvalósítani. A fémipar sem áll távol tőlem, apukám gépészmérnök, így nagyon sok időt töltöttem el nyári szünetekben termelő üzemekben. Az volt az egyik hobbim, hogy apám irodájában a nagyméretű rajztáblán átmásoltam az ott talált műszaki rajzokat. Ezt a műszaki beállítottságot és a precizitást – kiegészítve a közgazdász tapasztalatokkal – hozom azokhoz a szervezetekhez, amelyekkel kapcsolatban vagyok. 
 

tomi-3643747
tomi-3643747
tomi-3643747
Schöngrundtner Tamás
kovacsbalint
kovacsbalint
kovacsbalint
Kovács Bálint
további cikkek
b2dca6d5-b28b-41f0-aa8f-4438b0089b21
b2dca6d5-b28b-41f0-aa8f-4438b0089b21
b2dca6d5-b28b-41f0-aa8f-4438b0089b21
Rúzsa Magdi: „Olyan ugródeszkám volt, amitől megállíthatatlan lettem” Rúzsa Magdolna neve húsz évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, amikor a Megasztár című tehetségkutató műsort megnyerte. Az énekesnő azóta folyamatosan jelen van, rendkívül népszerű, tavaly ő lett a hazai rádiókban legtöbbször játszott előadó. Pályája töretlenül ível felfelé, többszörös arany és platina lemezes, az Arénát már jó párszor megtöltötte. A háromgyermekes anyuka koncertnaptára a mai napig tele van, de már a gyermekein múlik, hogy mennyire. Beszélgetésünkben szó esett önismeretről, saját magunk elfogadásáról, és arról, mi jelenti számára az igazi adrenalint. Rúzsa Magdi mesélt a családjáról is, és arról, miért létezik többféle igazság a múltját illetően. 2025. június 3. 13:13
DA400816 V k (1)
DA400816 V k (1)
DA400816 V k (1)
„Amint elérjük az egyik célunkat, újabbat tűzünk ki magunk elé” Nem volt mögöttük sem hosszú évek tapasztalata, sem kapcsolati háló, sem kimagasló tőke, csupán elszántság és tenni akarás. Ürményi Sándor huszonöt évvel ezelőtt egy kis családi vállalkozásként alapította meg Veszprémben a nyílászárókkal foglalkozó Ada-Bau Kft-t, ami mára cégcsoporttá nőtte ki magát. A vezetői székekben azóta az alapító két fia, Adrián és Norbert ül, velük jártuk végig az Ada-cégcsoport történetét az édesapa legfontosabb intelmeitől kezdve a két eltérő személyiségű fiú konfliktusain és megoldásain át addig, hogy az Ada-cégcsoport mára átlépte az országhatárt is, technológiájukban pedig a legmodernebb eljárásokat alkalmazzák. 2025. június 10. 7:29
_Z2A2217
_Z2A2217
_Z2A2217
A szerzetes is ember Ha egy hollywoodi filmrendező holnap úgy döntene, hogy filmet készít egy szerzetesrendről, a castingra minden bizonnyal csak idős, szakállas férfiakat hívna. A film cselekménye pedig kimerülne annyiban, hogy a szerzetesek egy sötét helyen szótlanul kódexeket másolnak, vagy egész nap csak zsolozsmáznak. Ha pedig valaki a monostor falain kívülről bekopogna hozzájuk, ijedten néznének egymásra. Mindez távolabb nem is állhatna a valóságtól. A keresztény szerzetesrendek talán az utolsó olyan közösségek a földön, akik életvitelükben a mai napig ragaszkodnak azokhoz a középkori regulákhoz, amiket az elődök írtak le, mégis az, amit üzenni szeretnének a világnak, nem is lehetne XXI. századibb. Mihályi Jeromos atyával, a tihanyi bencések perjelével a monostor falain belül találkoztunk, hogy az ő segítségével megismerjük a kívülállók számára misztikus és spiritualitással átszőtt szerzetesi világot. 2025. május 17. 7:31

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.