Úttörő szerepet vállalt Magyarország, amikor 1986-ban Budapest közelében, Mogyoród község külterületén a vasfüggöny mögötti államok közül elsősként megrendezhette a Forma-1-es versenyt. És itt rögtön felmerül a kérdés: Forma-1 vagy Formula-1 a helyes elnevezés? Hivatalosan Formula-1, de nálunk a Forma-1 honosodott meg, és a szakmai berkeken kívül mindenhol Forma-1-et mondanak, de a szakik közül is sokan így nevezik.
Az első futam előtt lázban égett az egész ország. Ugyan a borsos árak miatt sokan továbbra is csak a tévében élvezhették a versenyt, mégis mindenki büszke volt arra, hogy már nálunk is elérhető valami, ami egyébként csak a világ nyugati felében látható. A célegyenesben levő lelátón nem sok magyar szót lehetett hallani, ahogy büfék környékén sem. Megjegyzem, a külföldiek is drágállták az árakat, pedig azokat inkább az ő zsebükhöz szabták. A magyarok viszont beérték azzal, hogy megvették a legolcsóbb belépőjegyet, ami valamelyik távoli kanyarhoz szólt, és hűtőtáskában vitték be az elemózsiát.
A Magyar Rádió egyedi közvetítési formát talált ki az első versenyre: a bajnoki labdarúgó-mérkőzéseken bevált és népszerű körkapcsolást. Teljes stábbal vonult ki a rádió sportosztálya, és kanyarról kanyarra adták át a szót egymásnak a riporterek. A rajt után egy ideig – amíg még együtt volt a mezőny – működött is ez a stratégia. Ám amikor szétszóródott a mezőny, akkor felborult a közvetítési terv, és eléggé káoszosnak tűnt az egész.
Akkreditált újságíróként többször is alkalmam nyílt betekinteni a verseny kulisszái mögé. A legérdekesebb futam számomra az 1990-es volt, amikor a belga Thierry Boutsen rajt-cél győzelmet aratott. Mindezt úgy érte el, hogy az időmérőn az utolsó percben teljesítette a leggyorsabb kört, amikor rajta kívül már senki sem volt a pályán, a vasárnapi versenyt pedig kerékcsere nélkül tolta végig. Így is csak hajszálnyi különbséggel előzte meg Ayrton Sennát, aki defekt miatt korábban kénytelen volt kiállni a boxba. Kíváncsiságból a verseny után megnéztem Boutsen gumiabroncsait. Belesüppedt az ujjam, olyan volt a felületük, mint egy bolyhos törölköző. Még egy kört biztosan nem bírtak volna ki...
Négy évvel később a német Michael Schumacher volt a Hungaroring „királya”, az idény végén pedig megszerezte első világbajnoki címét, amit 2004-ig még további hat követett.


