A nyolcas út szélesítését két év alatt valósította meg beruházóként a NIF Zrt., kivitelezőként a Strabag. A felújítás során fokozatosan adták át a forgalomnak a már elkészült elemeket: elsőként tavaly nyáron az almádi csomópontot, majd év végén az új Budapest úti csomópontot, idén nyáron a Füredi úti felüljárót, mostanra pedig a teljes szakasz minden le- és felhajtóval együtt a közlekedők rendelkezésére áll.
MÉRFÖLDKÖVEK A NYOLCAS ÚT KORSZERŰSÍTÉSÉBEN
– Megkezdődött a déli elkerülő bővítése (2020. május)
– Elkészült az almádi csomópont (2021. június)
– Elkészült a Litér és Veszprém közötti szakasz (2021. december)
– Megnyitották a Füredi úti felüljárót (2022. június)
– Átadták a teljes szakaszt (2022. december)
A nyolcas és nyolcvankettes utakat összekötő új, 8229. jelű út a nyolcas út új Budapest úti csomópontjának körforgalmából indul, és a börtönnél, a Bedevölgyi úti kereszteződésbe torkollik, ahol új körforgalmat alakítottak ki. A beruházás idén év elején kezdődött, és az előírt határidőre, év végére elkészült.
Az ünnepélyes átadón Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy a külső körgyűrű mentén még lesznek kisebb munkálatok, például növénytelepítés, de a forgalmat jelentős mértékben befolyásoló tevékenységekkel elkészültek. Az új, 8229. jelzésű út 1,1 kilométer hosszan valósult meg, két új körforgalmat építettek rá, és nemcsak a sportlétesítmények megközelíthetőségét javítja, hanem például nyáron a Győr felől a Balatonra érkezők számára is gyorsítja majd a haladást. A vezérigazgató-helyettes elárulta azt is, hogy a körgyűrű fejlesztése 25, míg az összekötő út építése hárommilliárd forintból valósult meg.
Porga Gyula polgármester arra emlékeztetett, hogy a beruházás elindításakor mindenki tisztában volt azzal, hogy 2023-ban Veszprém viseli az Európa Kulturális Fővárosa címet, és ez kijelölte a végső határidőt is: az útépítéseknek 2022 év végéig be kellett fejeződnie. Az így kialakult úthálózat nemcsak a veszprémiek, hanem a Bakony-Balaton régió érdekeit is szolgálja, az elkerülő és az új összekötő utak csökkentik a város forgalmi terheltségét, és a 82-es úton épített új körforgalom a Bedevölgy régóta nehézkes megközelíthetőségét is javítja. A polgármester ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a külső körgyűrű fejlesztésének folytatódnia kell egészen a csatári elágazóig. Ahogy Nyul Zoltán korábban utalt erre, a tervezési szakasz befejeződött, a következő lépcső már a kivitelezés lesz, amint rendelkezésre állnak az ehhez szükséges anyagi források.
Ovádi Péter és Kontrát Károly parlamenti képviselők a beruházó NIF Zrt. és a kivitelező Strabag munkáját dicsérték, akik a nyári turisztikai szezonban is képesek voltak a forgalom fenntartása mellett végezni a munkájukat és megoldani az ezzel járó nehézségeket. Ovádi hangsúlyozta: a Modern Városok Programban hat évvel ezelőtt megfogalmazott célok mára egymás után beérnek, az álmok valóra válnak. A képviselő megköszönte a kormány támogatását, és mint mondta, Veszprém most már felkészülten várja a 2023-as évet.