Aki hétről-hétre velünk tart, hogy kommunikációs képességeit csiszolja, több témában is kapott könnyen hasznosítható tanácsokat, gyakorlati feladatokat szakértőnktől. A Vehír kommunikációs tréningjének előző anyagai itt érhetők el:
- Szóbeli önvédelem 1. rész
- Szóbeli önvédelem 2. rész
- Panaszáradat, sok beszéd kezelése
- Ügyfél- és vevőkezelési tippek
- Blogok, posztok, honlap és levelek
A marketing szövegírás végső célja viszonylag egyszerű: az eladás. Akár termék, akár szolgáltatás alapú vállalkozást vezetsz, ebből a szempontból nincs különbség, a fókuszban a vevő, vagy ügyfél megszólítása, megszerzése és megtartása áll. Vegyük sorra az értékesítést támogató marketingszöveg fontosabb elemeit:
1. Fogd a kezüket!
A mai világban sokan igénylik, hogy pontosan, érthetően, határozottan megmondd nekik, mit tegyenek. Érdemes beépítened az értékesítési kommunikációdba az úgynevezett cta - call to action, vagyis cselekvésre való felhívás - típusú üzeneteket, például: kattintható linkeket, akciót, Rendeld meg most! Kezdd itt! Nézd meg munkáimat! – típusú felszólításokat. Haladó szinten ezeket egyes szám első személyben is megfogalmazhatod, hogy a vásárló minél inkább úgy érezze, ez az ő döntése. Például: Szeretnék többet tudni! Szeretnék én is egészségesebb lenni! Érdekel az ingyenes próba! Megnézem a videót most!, stb.
2. Kínálj megoldást valamilyen problémájukra, és tedd jobbá az életüket!
Ez gyakorlatilag nem a második lépés, hanem ugyanolyan fontos, mint az első. Abból indulj ki, hogy mi a célcsoportod vágya, igénye, problémája – és erre kínálj valamilyen megoldást az 1. pontban leírtak szerint. Ha tudod, milyen igényt kell kielégítened, könnyebb dolgod lesz a kommunikációdban. Ehhez fogalmazd meg pontosan, hogy mi az élmény, ami a termék vagy szolgáltatás megvásárlásával elérhető. Keltsd fel a kíváncsiságukat, használj olyan szavakat, mint az izgalmas, érdekes, harmonikus, újdonság, meglepő, tudtad?, stb.
3. Bizonyítsd be az állításodat!
Érdemes a termék vagy szolgáltatás előnyeiről, pozitív tulajdonságairól, hatékonyságáról, meglévő vevőid elégedettségéről rendszeresen beszámolnod, vagy ezeket egy-egy gondolat erejéig minden üzenetedbe, hirdetésedbe, grafikádba beépítened. Ezzel tudod alátámasztani, hogy fogja megoldani a leendő vevőd problémáját is az, amit kínálsz. Ez tulajdonképpen garancia vállalása, mellyel bizalmat építhetsz.
4. Ajándékok, bónuszok bevetése
Ajánlj fel ajándékot, bónuszt, grátiszt, kedvezményt – egyéni, hogy mit tudsz alkalmazni, de fontos, hogy ez valamilyen olyan plusz dolog legyen, aminek az ügyfeled, vevőd szemében van értéke. Ahhoz, hogy ezt kommunikálni tudd, ismerned kell a célcsoportod.
5. Időkorlát, mint a nyomásgyakorlás eszköze.
Ma már szinte minden vevőszerző kampányban alkalmazzák az időprést, melynek lényege, hogy egy határidőt ad, ezzel is egyfajta nyomást próbál gyakorolni a vevőre. Hírlevelekben, akciós újságokban, online bannerekben, szinte bárhol találkozhatsz ezzel a módszerrel, és a javadra is fordíthatod, ha te is valamilyen kedvezményt kínálsz, amely csak egy bizonyos ideig elérhető. Tehát utána már nem. Ez utóbbi a lényeg, erre külön hívd fel a figyelmet az üzenetedben.
+ 1 tipp: Tedd mindezt a lehető legrövidebben, kerüld a hosszú, összetett mondatokat, leírásokat – így könnyebben meg tudod ragadni az érdeklődők figyelmét. Ugyanakkor kínálj lehetőséget arra is, hogy akiben már felkeltetted a kíváncsiságot, egy másik felületeden minden felmerülő kérdésére választ kaphasson – ezzel viszont már nem csak az érdeklődést tartod fenn, hanem vevőket is szerzel.
Szauder Rita kommunikációs szakértő, oktató
Házi feladat: Célcsoport elemzés
Ahhoz, hogy tudd, mire vágynak a vevőid, hasznos, ha minél jobban ismered őket. Készíts legalább 10-15 pontos leírást a jellemzőikről, életkorukról, problémáikról, fogyasztási és médiahasználati szokásaikról. Ha szeretnéd, a feladat megoldását elküldheted szakértőnknek erre a címre: rszauder@gmail.com.
Minden pénteken heti rendszerességgel jelentkezik a vehir.hu cikksorozata, tréning jelleggel. Témája a kommunikáció fejlesztése, könnyen és jól hasznosítható, gyakorlati tippekkel, házi feladatokkal segítve a tanulást. A közvetlenebb hangvétel érdekében a cikkekben tegezzük olvasóinkat.