Ugrás a kezdőoldalra Ugrás a tartalomhoz Ugrás a menüre

10 hasznos tipp a sikeres szóbeli és írásbeli kommunikációhoz

2022. november 11. 15:38
A Vehír.hu kommunikációs tréningjének utolsó részében összefoglaljuk azt a 10 legfontosabb szóbeli és írásbeli kommunikációs tippet, melyek alkalmazásával magabiztos lehetsz, és könnyebben boldogulhatsz a hétköznapok során.

1. Ismerd fel, amikor szóbeli bántalmazás ér! Tanuld meg, gyakorold, majd hasznosítsd a mindennapi életedben a verbális, azaz szóbeli önvédelmi technikákat. Hogy miért fontos ez? Mert aki szavakkal bánt, többnyire nagyon is tudatosan teszi ezt. Tippek: Szóbeli önvédelem 1. rész

2. Mit mondj és hogy viselkedj vita, sértés, kritika esetén? Hatásos sablon válaszokkal, begyakorolt mondatokkal, magabiztos viselkedéssel te is jól reagálhatsz egy-egy kényes helyzetben. Célszerű ezeket felírni, megtanulni és gyakorolni, mert élesben, az érzelmek viharában nem könnyű a higgadt  gondolkodás.

3. Tanulmányozd az asszertív kommunikáció technikáját is, és építsd be az életedbe! Legfőbb előnye, hogy kevesebb lesz a belső őrlődés, ezzel együtt növelheted a magabiztosságod magad és mások szemében. Tippek: Szóbeli önvédelem, nárcizmus 2. rész

4. Ahogyan a konfliktust generáló emberekkel, úgy a panaszkodó, túl sokat beszélő ismerősökkel, családtagokkal való kommunikáció is sok esetben rendkívül fárasztó. Egy-egy ilyen párbeszéd, de jobbára csak bólogatás, hümmögés és hallgatás következménye a levertség, letargia, fáradtság, a „lemerültek az akkumulátoraim” érzet. És ez nem véletlenül van így: energiacsere történik, melynek során az egyik fél feltöltődik, a másik viszont lemerül. Mit tehetsz, mondhatsz ilyenkor, és mi az, amit nem? Tudd meg itt: Panaszáradat, sok beszéd kezelése

5. Az ügyfél- és vevőkezelés azért speciális terület, mert a kommunikációban ilyenkor minden a cégről szól, ami a vevő szemében velünk azonos. Az ügyfélkezelési tréningek tananyagai között kiemelt helyen szerepel a konfliktuskezelés, az asszertivitás, valamint a stresszkezelés és a problémamegoldás. Hogy csináld, mit mondj, hogyan viselkedj, ha gyakran kell vevőkkel, ügyfelekkel kommunikálnod? Kattints ide a válaszokért: Ügyfél- és vevőkezelési tippek

6. Akinek nincs hozzá adottsága, ma már számtalan tananyag, tréning, tanfolyam, iskola keretén belül van lehetősége, hogy íráskészségét, fogalmazási technikáját javítsa. Ismerd meg ebben a modulban azokat az eszközöket, melyeket a gyakorlatban akár már azonnal hasznosíthatsz: Blogok, posztok, honlap és levelek

7. A marketing szövegírás végső célja viszonylag egyszerű: az eladás. Akár termék, akár szolgáltatás alapú vállalkozást vezetsz, ebből a szempontból nincs különbség, a fókuszban a vevő, vagy ügyfél megszólítása, megszerzése és megtartása áll. Vegyük sorra az értékesítést támogató marketingszöveg fontosabb elemeit: A marketing szövegírás rejtelmei

8. Hogyan kelts jó benyomást? Először is vedd figyelembe, hogy ellenszenves lehetsz akkor, ha: túl közel állsz valakihez, megjátszod magad, sokat gesztikulálsz, túl harsány vagy; mereven bámulsz a másikra, piszkálod az arcod, orrod. De hogyan viselkedj, ha szimpatikus szeretnél lenni? Tippek itt: Jó benyomás keltése

9. Ismerd meg a chatelés, sms küldés, e-mailezés íratlan szabályait! Tudod-e, mennyi idő múlva kell válaszolnod? És azt, hogy mi olvasható ki egy-egy üzenetből, vagy a sorok között megbújó szándékról? Cikkünkből ez is kiderül: Chat és sms tippek

10. Ha sokat bosszankodsz mások kommentjei miatt, de sehogyan sem tudod magad kivonni a hatásuk alól, akkor olvasd el a kommentelésről szóló anyagunkat, melyből megtudhatod, mikor és hogyan érdemes hozzászólnod valamihez, és azt is, hogy mit tegyél, ha nagyon idegesítenek mások bejegyzései: Tippek kommenteléshez

Szeptember 9. és november 11. között minden pénteken heti rendszerességgel jelentkezett a vehir.hu cikksorozata, tréning jelleggel. Témája a kommunikáció fejlesztése, könnyen és jól hasznosítható, gyakorlati tippekkel, házi feladatokkal segítve a tanulást.

Köszönöm a Vehír.hu szerkesztősége által biztosított lehetőséget, a tréning olvasóinak, résztvevőinek pedig a figyelmet, és azt, hogy hétről-hétre velem tartottak. 

Szauder Rita kommunikációs szakértő, oktató

vehir.hu
további cikkek
2025-ben portálunk nevét viseli a veszprémi borszalon Veszprémi borszalon 2025-ben portálunk nevét viseli a veszprémi borszalon Az online térből kilépve a közösségépítés jegyében 2025-ben a Vehir.hu, Veszprém és a Bakony-Balaton térség piacvezető hírportálja névadó főtámogatóként áll a veszprémi borszalon mellé. Így idén már négy alkalommal találkozhatnak az igényes borkultúrára fogékony közönség tagjai a Dubniczay-palota barokk falai közt a sétáló borkóstolón, immáron a Vehír Borszalon keretében, legközelebb március 7-én. 2025. január 10. 13:53 Irány a bajnoki döntő! – VEHIR.HU Futsal Veszprém futsal Irány a bajnoki döntő! – VEHIR.HU Futsal Veszprém Tizenhárom évnyi „csapatmunkát” követően új szintre emeltük együttműködésünket a futsalcsapattal, amely a megújult főszponzori kooperációnk keretében VEHIR.HU Futsal Veszprém néven versenyez a futsal NB I és a Magyar Kupa 2024/2025-ös kiírásban. 2024. augusztus 6. 12:00 Boldog új esztendőt kívánunk! Boldog új esztendőt kívánunk! 2023. december 31. 16:06 Itt a Vehír TikTok csatorna, helyi arcokkal a főszerepben Itt a Vehír TikTok csatorna, helyi arcokkal a főszerepben Ha nincs időd a napi nagy rohanásban végigfutni az aktuális cikkeket, van egy jó hírünk: elindult a Vehír TikTok csatornája, ahol a megszokott minőségben, de csupán egyperces videókba sűrítve jövünk a legfrissebb hírekkel, a legújabb érdekességekkel, és a Veszprémet érintő legizgalmasabb kérdésekkel.   2023. december 22. 18:28

A következő oldal tartalma a kiskorúakra káros lehet.

Ha korlátozná a korhatáros tartalmak elérését gépén, használjon szűrőprogramot!

Az oldal tartalma az Mttv. által rögzített besorolás szerint V. vagy VI. kategóriába tartozik.