1. Ismerd fel, amikor szóbeli bántalmazás ér! Tanuld meg, gyakorold, majd hasznosítsd a mindennapi életedben a verbális, azaz szóbeli önvédelmi technikákat. Hogy miért fontos ez? Mert aki szavakkal bánt, többnyire nagyon is tudatosan teszi ezt. Tippek: Szóbeli önvédelem 1. rész
2. Mit mondj és hogy viselkedj vita, sértés, kritika esetén? Hatásos sablon válaszokkal, begyakorolt mondatokkal, magabiztos viselkedéssel te is jól reagálhatsz egy-egy kényes helyzetben. Célszerű ezeket felírni, megtanulni és gyakorolni, mert élesben, az érzelmek viharában nem könnyű a higgadt gondolkodás.
3. Tanulmányozd az asszertív kommunikáció technikáját is, és építsd be az életedbe! Legfőbb előnye, hogy kevesebb lesz a belső őrlődés, ezzel együtt növelheted a magabiztosságod magad és mások szemében. Tippek: Szóbeli önvédelem, nárcizmus 2. rész
4. Ahogyan a konfliktust generáló emberekkel, úgy a panaszkodó, túl sokat beszélő ismerősökkel, családtagokkal való kommunikáció is sok esetben rendkívül fárasztó. Egy-egy ilyen párbeszéd, de jobbára csak bólogatás, hümmögés és hallgatás következménye a levertség, letargia, fáradtság, a „lemerültek az akkumulátoraim” érzet. És ez nem véletlenül van így: energiacsere történik, melynek során az egyik fél feltöltődik, a másik viszont lemerül. Mit tehetsz, mondhatsz ilyenkor, és mi az, amit nem? Tudd meg itt: Panaszáradat, sok beszéd kezelése
5. Az ügyfél- és vevőkezelés azért speciális terület, mert a kommunikációban ilyenkor minden a cégről szól, ami a vevő szemében velünk azonos. Az ügyfélkezelési tréningek tananyagai között kiemelt helyen szerepel a konfliktuskezelés, az asszertivitás, valamint a stresszkezelés és a problémamegoldás. Hogy csináld, mit mondj, hogyan viselkedj, ha gyakran kell vevőkkel, ügyfelekkel kommunikálnod? Kattints ide a válaszokért: Ügyfél- és vevőkezelési tippek
6. Akinek nincs hozzá adottsága, ma már számtalan tananyag, tréning, tanfolyam, iskola keretén belül van lehetősége, hogy íráskészségét, fogalmazási technikáját javítsa. Ismerd meg ebben a modulban azokat az eszközöket, melyeket a gyakorlatban akár már azonnal hasznosíthatsz: Blogok, posztok, honlap és levelek
7. A marketing szövegírás végső célja viszonylag egyszerű: az eladás. Akár termék, akár szolgáltatás alapú vállalkozást vezetsz, ebből a szempontból nincs különbség, a fókuszban a vevő, vagy ügyfél megszólítása, megszerzése és megtartása áll. Vegyük sorra az értékesítést támogató marketingszöveg fontosabb elemeit: A marketing szövegírás rejtelmei
8. Hogyan kelts jó benyomást? Először is vedd figyelembe, hogy ellenszenves lehetsz akkor, ha: túl közel állsz valakihez, megjátszod magad, sokat gesztikulálsz, túl harsány vagy; mereven bámulsz a másikra, piszkálod az arcod, orrod. De hogyan viselkedj, ha szimpatikus szeretnél lenni? Tippek itt: Jó benyomás keltése
9. Ismerd meg a chatelés, sms küldés, e-mailezés íratlan szabályait! Tudod-e, mennyi idő múlva kell válaszolnod? És azt, hogy mi olvasható ki egy-egy üzenetből, vagy a sorok között megbújó szándékról? Cikkünkből ez is kiderül: Chat és sms tippek
10. Ha sokat bosszankodsz mások kommentjei miatt, de sehogyan sem tudod magad kivonni a hatásuk alól, akkor olvasd el a kommentelésről szóló anyagunkat, melyből megtudhatod, mikor és hogyan érdemes hozzászólnod valamihez, és azt is, hogy mit tegyél, ha nagyon idegesítenek mások bejegyzései: Tippek kommenteléshez
Szeptember 9. és november 11. között minden pénteken heti rendszerességgel jelentkezett a vehir.hu cikksorozata, tréning jelleggel. Témája a kommunikáció fejlesztése, könnyen és jól hasznosítható, gyakorlati tippekkel, házi feladatokkal segítve a tanulást.
Köszönöm a Vehír.hu szerkesztősége által biztosított lehetőséget, a tréning olvasóinak, résztvevőinek pedig a figyelmet, és azt, hogy hétről-hétre velem tartottak.
Szauder Rita kommunikációs szakértő, oktató